Hej, du luktar bajs


You are my hope

Hejhej!
Nu har pontus åkt hem och jag ska sminka mig. Jag ska iväg till täby med adam, anton och amanda om en timme.
Dock har jag inga pengar så det blir inge shopping för mig idag, tyvärr..
Gårdag kvällen var riktigt rolig, och jag hoppas att ni hade det bra ni också!

<3plarsen

that's the way it is

Tonight I am alone..

Godnatt, plarsen


This night.

Hallo!
Kvällen har varit väldigt lyckad, först hade vi det jätte trevligt på talang där vi var då. Vi satt och asgarvade och åkte fel, det lika bra hade vi det för det!
När jag kom hem så åkte jag iväg till rickard och träffade honom, jonis, pontus, jonas och elin. Vi satt och pratade ett tag sen åkte jag och pontus hem till mig. Vi drack chai, åt popcorn och kollade på tv. Sen däckade han i min brors säng.
Så nu sitter jag här ensam och försöker få min pojkvän att sova här med mig.

Apropå min pojkvän så fick jag tre armband av honom. De jag hade lagt upp för ett tag sen här. Den människan är så sjukt underbar..!
<3 plarsen


090529

Nu ska jag iväg och fira Emelie, ha en riktigt bra kväll!
plarsen

no dancehall today!

Negative: Asså nu börjar ja bli lite less på Sean banan för idag kom han inte till dansen ihuvudtaget!!! Så ja fick åka dit i onödan, tar ju ffs typ en timme för mig att ta mig in och sen hem! Så ombytt o klar satt ja utanför våran sal med två andra tjejer i min grupp som var lika bekymmrade som jag. Jag är 100% säker på att han sa att det var minst en gång kvar innan avslutningen! Sen kommer Marika och förklarar att han typ dissat och vet inte vart han är. Förra gången var han jävligt sen. Var beredd att sticka precis innan han kom. Så ja, på senaste tiden har han varit jääävligt slö! Så det var tydligen sista gången förra gången och ja har knappt dansat nåt den här terminen pga sjuk och massa lov/röda dagar...:( Love dancehall!

Positive: För att vi fick sitta där i onödan så fick vi Puma's nya parfym "Urban motion" av gulliga Marika (ägaren av "Marikas dansstudio"). Lärde känna en asskön tjej, som går i samma grupp, satt o snacka i en timme efter att vi blev buttra på Sean fucking banan som kan sticka upp sin banan i röven (!!!). Köpte espresso house goda latte innan dansen för att piggna till, (men icke var den nödvändig!). Jag är nu pigg och kan gå och lägga mig tidigt så ja kan sova ut, har inte gjort det på rätt länge.

Det gäller att köra positiv inställning i sånna här lägen!
"Say you just can't live that negative way, make way for the positive day"
yeaaaaaaaaaahh

tjooeeebrooeee eftersom jag inte fick någon träning idag så lägger jag mig nu på golvet och kör hårt med situps, hemligheten med snygg och platt mage är ju genom situps bland annat, mimmi :)

//cattis

Oh, I am done..!

Nu är jag klar med mina naglar, dom blev längre än jag tänkt mig men ändå så sjukt snygga. Love it.
Min kära pojkvän är så söt och kommer hit och sover med mig, när han fick reda på att jag sover ensam och att jag trodde att det blev inbrott här tidigare idag. Hur kan man inte älska den människan..?
Jag har pms så jag varnar alla jag kommer träffa imorgon, jag gråter för ingenting.

Nu ska jag sminka av mig innan Adam kommer.
good night bitches, plarsen

I just had a dream, and it made me start thinking

Nu har jag sovit i en och en halv timme, det var riktigt skönt. Det känns verkligen som om att det håller på att bli värre, men jag måste verkligen till skolan imorgon. Åker jag inte dit är det ju ajöss med mitt musik betyg i princip.
Om 20 min ska jag gå över till grannen som ska fixa mina naglar, det kommer ta cirka tre timmar. 3 timmar som jag egentligen borde sova på :P Men jag ska verkligen inte gnälla.

Ha en bra kväll och plugga på nu. Det är inte långt kvar av skolan ;D //plarsen

Buddhismen enligt Cattis

Jag var nere i centrum nyss och köpte barista mjölk, ben and jerrys, choklad och naturgodis. Allt man behöver när man är sjuk alltså.
Dessvärre kommer jag inte kunna vila fören på söndag, nu ikväll ska jag sticka iväg till en tjej som gör nagelförlängning, imorgon ska jag till stan direkt efter skolan och på lördag ska jag, cicci, cattis och mimmzan ha gossip girl kväll här hemma.
Men för att pigga upp mig så lägger jag upp en as skön video på Cattis.
Hon skulle berätta om buddhismen för mig, på ett väldigt speciellt sätt...
puss plarsen

Lurendrejeri på hög nivå

Godmorgon!
Igår när jag handlade på kicks så fick jag en liten mascara från Estee Lauder. Det märket är ju väldigt dyrt så då blir man ju glad när man får gratis produkter.
Men tror ni inte att när jag testar den nu i morse att den var sjukt bra, så jag bara måste fortsätta köpa den. Det leder till att jag lägger ner ännu mer pengar på smink. Fan.

Nu måste jag sticka, puss på er, plarsen


Vad är det affärerna inte har förstått?

Idag var jag i täby köpte jag chai pulver, nya nylonstrumpyxor, dag- och nattcreme och knästrumpbyxor i nylon. Lite allmänt bra-att-ha saker alltså.
Jag passade också på att leta efter en fin sommar avslutnings klänning, men jag hittade ingen alls faktiskt. Det är lite konstigt att det inte har kommit ut fler klänningar i affärena med tanke på att det är studenten, baler och avslutningar just den här tiden på året. Strange..

Jag ska duscha nu och fixa mig, sen så ska jag lägga mig för att läsa gossip girl.
Love, plarsen

Could I have just one chanel bag?

I want to live my life with glamour and luxury, but do you know what. I love my life like it is today.

Jag sitter och kollar på The Hills, och hur kan man inte bli avundsjuk på deras liv?

//plarsen

Tredje gången gillt.

Nu har jag yttligare en gång beställt den vita klänningen! Bäst för den att den kommer den här gången. love.
Rare Fashion - Sweet Top


<3plarsen

Philarsen säger...

Ibland är allt man behöver en väldigt bra (halv störd) vän, som hjälper en och stöttar en. Jag har en sådan vän och hon kallar sig Philarsen. Jag tkr att man hör bara på namnet hur bra den människan mår ;)

Idag åkte ja hem från skolan tidigare, är förkyld, men ja överlever. Sen träffade ja simon en stund i centrum :) Philarsen skulle följt me mig hem idag, men de blev ändrade planer eftersom att ja måste plugga ganska mkt.

Btw så kom ja hem från london i lördags, de va grymt roligt och en sjukt fin stad. Vi va bland annat på madame taussauds, där fotade jag mig med min love zac efron (iofs va de vaxdock versionen av honom). Sen gjorde vi allt det där turistiga man ska göra när man är i london, sjuukt mys :)

Puss<33



Ändrade planer

Hello!
Prov om en kvart för mig i spanska, det avgör vilket betyg jag får. Kan jag något? heh,nej.
Jag åker inte till täby efter skolan utan hem till Cicci, vi ska prata lite om livet, det behöver man ibland.
Jag följde henne en bit hem nyss när hon åkte hem. Sen tillbaka till skolan igen eftersom att vi har prov. Annars hade jag fan åkt med henne hem direkt.

Wish me luck, plarsen

Wow, you look great today!

Godmorgon!
Idag blir det skola som vanligt, och där efter tar jag kanske en tripp till Täby för att köpa chai pulver. Men sen ska jag hem och plugga och vakta hunden.

Ha en bra dag! //plarsen

Did you just die?

Jag håller på och skriva en berättelse på engelska, dens titel är "I thought I died". Det låter lite små spännande väl? ;-)
Samtidigt lyssnar jag på musik, och försöker hitta nya låtar att lyssna på.
Bland annat de här:
Goo Goo Dolls -  Slide

The Red Jumpsuit Apparatus - Your Guardian Angel

<3plarsen

ooh, yummie

Tortillas till middag blir det för mig ikväll, nu ska jag börja laga mat med min pappa.

puss på er, p

armband från nelly

Jag har fått någon slags armbands-mani. Om jag bara vore rik...
Sailor Twisted SatinPeace BraceletClean BangleKnitted Bead Bracelet

xoxo, plarsen


eftermiddagslur

Hallå gott folk!
Skolan idag var helt okej, idrotten var sjukt jobbig i den här värmen. Resten gick bra och det känns som om att jag inte har så jätte mycket mer att göra, även fast det här är den sista riktiga veckan. Men jag har saker att göra, så jag börjar slappa lite för tidigt.

Jag gick och la mig först klockan 12 igår (vilket är sent för mig) efter att ha kollat på filmen Click med Adam. Jag satt och stor grät, men den är så bra så I could not help it...
Jag var iallafall väldigt trött nu när jag kom hem så jag gick jag la mig klockan 4 och vaknade nu..!
<3plarsen

What you going to do?

Jag är fortfarande inte klar med min engelska.. Fast det kan ju ha att göra med att jag inte kom igång fören en timme sen. Jag är så uttråkad, jag önskar att jag hade gjort den här jobbiga uppgiften tidigare så jag hade kunnat träffa Camilla idag istället. Men så blir det när man är lat och skjuter upp allt.

Dax att fortsätta, puss på er, plarsen

En annan teori om hamstrarna

Camilla berättade precis för mig att det flyger omkring hamstrar i hennes trädgård. Jag gissar att det var överblommade maskrosors små frön som bullade ihop sig och flög omkring. Men man vet ju aldrig, det kan ha varit hamstrar också..

<3plarsen

I think I am sick..

Jag pluggar. Jag sitter verkligen och pluggar engelska just nu, och jag började för en kvart sen. Det är helt sjukt att jag sitter en söndag klockan 9 på morgonen och pluggar.  Planerna idag är iallafall att göra klart alla skolsaker som ska vara klara till imorgon. Sen om jag hinner ska jag träffa Camilla, men det ska jag nog hinna..!

"Hej där sexy bild.."
<3plarsen

090523

Godmorgon!
Idag skulle adam ha jobbat, men det regnar så då kan han inte måla. Så då får jag ha honom med mig istället :D
Igår träffade jag camilla, pontus och simon en snabbis och jag och adam kollade senare på eagle eye. Den var väldigt bra, men det var lite jobbigt att se på den för den hoppade så mycket från olika kamera vinklar så man blev snurrig ;)

Nu är mina ny inköpta saker från ikea uppsatta så nu ser det faktiskt hemtrevligt ut.!
//plarsen

Lunch och Ikea

Nu ska jag in till stan och äta lunch med mimmzan, vi ska äta på sirap. <3 Efter det så ska jag till Ikea med mamma och köpa lite saker till mitt rum.
Ikväll ska jag vara med adam och kanske se på film, det blir lugnt iallafall.

pusspuss, plarsen

partysummer!

Nu sitter jag ute i solen och steker, ja vet kl är snart halv 6 men så länge solen skiner blir man ju brun? :) Imorse vakna jag typ halv 10 och de första ja gjorde var att gå ut med hundarna på tomten. Jag fick sån lust att göra det ! Gick ner till våran brygga och satte mig ett tag, morgonsol är väll det underbaraste som finns! vattnet glittra så fint i solen också och jag mådde toppen!
Igår var jag bara hemma och tog det lugnt med tanke på min fruktansvärda mensverk :( hatahatahata! Ikväll vet ja inte vad som händer.. blir nog chillkväll. Det roliga händer i helgen så jag kan lika gärna vänta :)

Jag och Ullis har börjat leta resa till i sommar på allvar nu. Det är så jäkla skönt att ha äldre kompisar ibland då man vill ut och party-resa eftersom det är typ ända anledningen till att ja får åka. Mina föräldrar litar på henne av någon anledning, de borde dom inte ;)
Iaf, det siktar mot antingen Aiya Napa, Sunny beach eller någon party-ö i Greece! Vi har lite kontakter som ska jobba i Sunny beach i sommar så det vorre helt klart kul att åka dit, men har hört att det är lite sunk där men sånt jävla drag! aja vi får se.. Vi ska försöka få resan bokad innan slutet av den här veckan eller någon gång nästa vecka. exciitiiing!

  
//cattis


090520

Hallo!
Jag kom precis ut ur duschen, har varit i täby och shoppat lite saker. En bh, två trosor, en kuvert väska och en present till min mor. Nu ska jag fixa mig lite snabbt sen ska jag ner till centrum igen och hämta ut ett paket på posten sen ska jag och adam hitta på något.
Ikväll ska jag vakta min bror mellan 8 till 1 på natten så jag kommer stanna inne ikväll, men lite mys med pojkvännen är aldrig fel.

pusspuss, plarsen

I wrote you every day for a year

Partiiie...!


God natt på er, vi hörs imorgon och då blir det ledigt för veckan. Naaajs<3 //plarsen

ute på cykeltur

Nu har jag varit ute med min bror en timme och cyklat, (fast det stod han mest för) gungat och fotograferat lite.
När vi var nere i lekparken så satt det två tjejer där som satt och pratade och min bror satt på en gungsak väldigt nära så jag hörde allt de sa. De satt och verkligen snackade skit om sina kompisar, och de var kanske mellan 10-12 år. Det är ganska konstigt att man börjar redan i den åldern..!
Men det konstigaste av allt är nog att killar aldrig gör det, iallafall väldigt sällan. Tjejer kan vara väldigt falska bevisar det här. Rätt sjukt att snacka skit om sina kompisar när man är liten liksom! Det är ju inte okej nu heller, men det är väl lite mer accepterat iallafall..

<3plarsen

Only Hope - Mandy Moore


H&Ms höstkollektion

Nu dricker jag chai latte efter att ha köpt hem det från espresso house. Lovley.
Något som dock inte är lika lovley är H&Ms höstkollektion. Det verkar bli en väldigt rockig/punkig höst vi har framför oss. Jag tycker att det kan vara riktigt snyggt med lite rock inslag i en outfit. Men de kläderna H&M kommer att sälja faller mig inte alls i smaken, synd. 
Klicka här så ser ni några av kläderna som kommer säljas.
    


<3plarsen

LONDON

London for 5 days!!! :D hihihihii

PUSS Cicci <3

Så jävla sexigt

Den här filmen har nog de flesta sett och alla måste hålla med om att den är så jävla underbar! Filmen dom blir nominerade i e ju historiens bästa film typ och när dom kysser varran på mtv movie awards får man fan rysningar! Så sexigt, romantiskt och gulligt. Ryan Gosling är ju så sexigt snygg också! grrr!

//cattis

tvångssyndrom

Jag satt just och läste om sjukdomar (svenska novell relaterat) och insåg att jag nog fan lider av tvångssyndrom.. Om jag råkar sparka till mig själv på ena benet måste jag göra det på andra också för att smärtan ska vara "jämn". Jag har en hel del andra skumma saker för mig också, bland annat att jag inte kan sova om man ser in i min garderob. Vilket vissa personer utnyttjar och går och öppnar den när jag ska sova. Fuckers..

Det värsta är nog att jag hör en slags takt i ljud som är regelbundna och när jag väl har börjat höra den blir jag så irriterad och bara koncentrerar mig på den för att jag vill att de regelbundna ljuden ska få ett fel i sig.
Ni behöver inte ens berätta att jag inte mår så bra, 'cause I already know it.

Det här är ett av alla ljud som jag irriterar mig på..

<3plarsen

Oh, me love shoes..!

Idag hade vi idrott på förmiddagen, det var någon slags fys. Shit, som om att det inte räcker med att jag simmade en kilometer igår liksom? Imorgon kommer jag definitivt inte bli utan träningsvärk. Puh..
Jag och Cicci spårade lite idag och kluddrade ner Dennis papper med massa hjärtan, det blev ju fint liksom..!
Jag fick vg på uppgiften om buddhismen jag skrivit om, jag blev riktigt glad då för han tyckte min sista mening om likheter med kristendomen var så bra att den avgjorde så jag fick vg.

Nu ska jag plugga vidare med svenska tror jag. Det är bara två ½ vecka kvar nu så det är verkligen dags att plugga på.
love, plarsen

that´s why I´m so wierd

Heej, jag sitter och försöker bli klar med so uppgiften som jag måste redovisa imorn och simon sitter bredvid och hjälper mig. Igår var jag och Simon ute och åt med min störda syster och hennes pojkvän matte.  Vi åt på hard rock cafe. skit mys :) I fredags var jag och såg Knowing på bio med min syster och mamma. Den började sjukt bra men sen spårade den sönder i slutet med aliens och massa stört.

Idag ska jag plugga plugga plugga med lite hjälp av simon, och sen ikväll ska vi kolla på film :)
Hoppas eran helg vart bra :)
puss<3



Gårdagen i korthet.

Igår hände en del, här får ni del av den delen.

taggad. smoothie med 2½ dl vodka. mycket skratt. bullshit. trevliga samtal. dåliga samtal. melodifestival. snygga killar. upptagna killar. vattenpipa. gott rosé. irritationer. glatt humör. för mycket sprit. studsmatta. ont i röven. ont i lungan (???). däckad. vaknar pigg o glad. kl 03:00. rider på nån snubbes rygg. Gayen. sover sittandes. Gayen mediterar innan läggdags. buddhist? för lite sömn. Idag. mår skit. ska aldrig mer dricka.

//cattis

Yeah, here we go

Jag är hemma från simhallen nu. Det var väldigt skönt (och jobbigt!) att simma och jag simmade en kilometer så jag är stolt över mig själv.
Adam är nere och duschar efter att ha jobbat hela dagen så jag har det rätt tråkigt just nu. Men jag ska passa på att städa mitt rum lite medan. Sen måste jag plugga mer ikväll.

kisses, plarsen

I really want to have these jeans!

090517

Hejhej!
Nu har Camilla & Pontus åkt härifrån och Adam är ute och målar om huset. Så nu sitter jag själv här och ska snart börja plugga.

Gårdagskvällen var väldigt rolig, och lite smått spårad senare på kvällen. Vi åt en jätte god middag och sen smootie, så mätt som fan blev man.

Så idag ska jag försöka vara riktigt duktig, plugga och simma senare idag. Hoppas ni får en väldigt mysig dag, <3plarsen

Hello dear friends..

Min fredagskväll var helt spårad.. asså rent ut av den bästa på läääänge! Jag satt och pluggade ända sen jag kom hem tills kl 00:30! sååå jävla paaarty!!! Haha fyfan säger jag bara!

Hatar att ha deadlines kl 23:59 på en fredag, och ja missade det dessutom! Mitt arbete skickades in 00:30! jajja så kan de gå ibland. Sen var jag pigg efteråt pågrund av all kaffe jag drack hela kvällen för att hålla mig vaken... Sen jag kollade på Trueman show, en riktigt bra film med Jim Carrey, men fyfan va jag ändå samtidigt hatar den! Satt typ och grät hela tiden, smått överkänslig var jag men så blir jag när jag e övertrött. Men ja tror ja hade gråtit åt den iaf även om ja inte va de. Tänk att hela hans liv gick ut på att vara med i en TV show och han vet inte om det, alla hans vänner och allt omkring honom är bara bluff och han har ingen clue! Min värsta mardrömm är att nån skulle ta mitt liv ifrån mig eller att man inte skulle kunna leva sitt liv på riktigt. Så den där filmen var hemsk för mig.

Ikväll blir det iaf paarty och jag ser väldigt fram emot det. Min vän Ullis ska ha fest och det är skitkul för ja har inte festat med henne på ett väldigt långt tag! så funfunfun ska det bli! Och vi ska inte missa eurovision heller så de e tur det :P

Ha en bra dag allihopa och nu ska jag ut o soooola ! //cattis

pigelin is my new love

Skjutsade precis hem Adam som var här en snabbis, han ska hem och hämta sin moppe. Någonting säger mig att han tycker min går för sakta, även nu när den är fixad ...?

Pigelin hjälper verkligen mot min onda hals, måste be mamma att köpa ännu mer. Jag har sovit nån timme och legat och tagit det väldigt lugnt nu så jag mår lite bättre. Men jag känner det att så fort jag gör något ansträngande påminns jag av min hals.

Jag tror att Cicci hittade något väldigt intressant där nere...
puss på er, plarsen

Just give me them!

If I would like to have them? Well, okay...

Akta er när Cicci spårar...!

I morgon är det plojfoto för oss små 9:or. Min klass har "beach" tema, (mitt förslag, och jag är så stolt :D) så jag har provat lite saker och har nu bestämt mig hur jag ska se ut. Men jag ska bara åka dit och vara med på det sen ska jag hem igen, är inte tillräckligt frisk för skolan egentligen..

Ett problem jag har är att mina ben har skrapsår på knänen, tack vare att min kära vän Cecilia inte kan hålla sina ben under sin kropp utan ska sätta dom där jag ska gå. Tack en än gång Cicci! Så nu kommer det synas på fotot, men va fan. Sommarben right? ;)

För att hämnas på Cicci lägger jag ut den här videon, när vi övar på vår cover. Men det spårar lite.

<3plarsen

lite annorlunda cravings

Snart är min mamma hemma så hon kan ta hand om mig. För en timme sen var jag så sjukt sugen på vitlöksbröd så det inte var klokt, funderade på att gå ner till affären och köpa det. Men jag tror inte att jag ska gå ut och gå när jag är sjuk.. Nu är jag hungrig men mår illa samtidigt så jag vågar nog inte stoppa i mig nån mat.. Fast det kan bero på att jag inte har ätit på 12 timmar nu XD

Jag har typ feberfrossa så jag sitter och svettas. Najs verkligen. Jag ska öppna ett fönster nu och sen läsa vidare i min veckorevyn. puss på er, plarsen


H&Ms nya kollektion

Hejhej! Jag är hemma nu (har varit det ett tag nu), åkte tidigare från skolan eftersom att jag är sjuk... Men jag var tvungen att åka till Täby en snabbis för att köpa hippiebandet och linnet från H&M. När jag kom in till H&M så var det väldigt mycket människor som sprang omkring och jätte mycket folk vid kassan. Jag fick reda på att den nya kollektionen för H&M hade släppts en halvtimme tidigare. Jag hade gått förbi den avdelningen utan att ens lägga märke till kläderna! :P







<3plarsen

Jag har ont i halsen, men lever.

Godmorgon!
Så vad händer idag? Först är det skola, utan några lektioner tror jag...? Sen ska jag vidare till täby för att köpa ett svart hippieband som jag la undan igår och eventuellt köpa ett av de två linnena jag hittade igår. Sen ska jag hem och träffa Adam, han ska få hjälpa mig med matten och jag måste ikväll fixa mina naglar.
Det var allt jag ska göra, vad jag vet nu iallafall.
Ha en bra dag, <3plarsen

fanfanfanfanfanfanfan

Det som inte fick hända hände precis.
Den vita Rare Fashion klänningen jag verkligen vill ha, (kan inte leva utan :O) har för ett tag sen tagit slut på nelly + att jag inte har kunnat köpa den när den har funnits för det har varit problem med mitt kort. Jag sitter och kollar några gånger om dagen ifall den har kommit in igen eller om någon har skickat tillbaka sin klänning. Så plötsligt hände det. Den hade kommit in igen i min storlek. Snabbt som fan ringde jag mamma för att hon skulle få beställa den åt mig.
Men sen när jag uppdaterade sidan 5 minuter senare hade någon beställt den. Och det var INTE jag.
Någonting säger mig att ödet inte vill att jag ska ha den.
Nu ska jag gråta lite inombords och fortsätta att hata nelly.se. //plarsen

just so you know..

Jag måste bara berätta att jag är så jävla bra
. Jag är riktigt stolt över mig själv som pluggar nu, men det är väl för att jag har en jävla press på mig. Det är då jag pluggar som bäst.

Något jag är lite sämre på är att åka skidor, eller jag var det iallafall. Det var några år sen den här bilden togs. Men det bjuder jag på! :D
Så nu ska jag fortsätta, jag ville bara berätta det för allihopa.
<3plarsen

Robbie Williams - Angels

En så brutalt fin låt :)

and thats okey?

Heej, jag sitter och försöker plugga men min syster kom in och störde mig och gnällde på mig och sa att ja va lite ful. Sen ville hon nypa mig där jag har som tunnast skinn på armen, då fick hon inte va kvar här längre för hon är läskig. Nu ska jag forsätta att läsa om framtidens teknik, vilket är ungefär det mest intressanta jag nånsin läst. Sen ska jag kolla på the hills och sen måste ja forsätta med pluggandet.
- I said SPANK ME AGAIN!!!

Jag känner mig lite smått dissad idag :/
puss<3



ett krossat hjärta, av kläder..?

Nu är jag tillbaka, jag var bara borta i två timmar men det känns som mer.
Jag hittade en present till min kära far, han ska få den idag även fast han fyller år om två dagar. Imorgon åker jag tillbaka till min mamma så då blir det bättre idag.
Jag hittade två linnen från H&M som jag blev förälskad i. De kostade 149 kr så jag hade råd med en av dem, men jag beslöt mig för att göra min pojkvän att gå ifrån H&M utan dem. Jag började nästan gråta när jag inte köpte linnerna, mår man bra då?
Men jag bestämde mig för att köpa ett hippieband imorgon istället, för att lindra mina hjärtesår. Men jag ska fan ha båda linnerna..!

En av dem var vit och den andra var lila. <333333
Nu måste jag plugga, puss, plarsen

Täby nästa!

Hejhej!
Jag kom precis hem och ska strax iväg igen. Igår var jag ju aldrig i täby så jag ska alldeles strax springa till tåget för att åka dit.
Idag har jag varit riktigt duktig i skolan, jag har lämnat in min teknik uppgift som jag började igår med. Jag jobbar mot mvg, men det känns mer som om att det blir g/vg. We will see..
Nu måste jag sticka<333plarsen

Spank me again

Tio Guds bud

1. Du skall inte ha några andra gudar vid sidan av mig.
2. Du skall inte missbruka Herrens, din Guds, namn, ty Herren skall inte låta den bli ostraffad, som missbrukar hans namn.
3. Tänk på vilodagen, så att du helgar den.
4. Hedra din fader och din moder för att det må gå dig väl och du må länge leva i ditt land.
5. Du skall inte dräpa.
6. Du skall inte begå äktenskapsbrott.
7. Du skall inte stjäla.
8. Du ska inte bära falskt vittnesbörd mot din nästa.
9. Du skall inte ha begärelse till din nästas hus.
10. Du skall inte ha begärelse till din nästas hustru, ej heller till hans tjänare eller hans tjänarinna, ej heller till något, som tillhör din nästa.


something which never going to be alright again

...allt som förut har hänt kommer hända igen...

Jag har så ont i huvudet att jag inte kan tänka, men jag har ändå så äckligt mycket tankar.
Godnatt, jag orkar inte vara vaken längre. /p


who is Buddha?

Heej, jag fick en trött attack och däcka på min säng en stund. Idag har inte varit en bra dag, ibland blir de så. Men nu är ja lite piggare och sitter och läser om buddhismen, jag tänkte skriva om buddhismen bara för att buddha är så söt!

I don´t want to be alone tonight<3

I try to smile but I can't remember how

Nu kom jag hem från adam precis, jag satt och pratade med hans mamma om hennes resa hon precis har kommit hem ifrån. Jag vill också åka bort...
Jag hann också hinna hämta min moppe och köra hem den till min mamma men nu är jag tillbaka hos min papi.
Ikväll blir det plugg, plugg & plugg. Fyfan vad tråkigt.
<3plarsen

älska som om du aldrig blivit sårad

Det är mkt lättare att hata någon än att älska någon, för då kan inte personen såra en...



Nu måste ja pluggaaa
puss<3

dagens planer

God morgon!
Nu är det skola igen då, inte så överdrivet roligt kan jag erkänna. Idag funderar jag på att åka förbi täby och köpa present till min far. Det är inte helt omöjligt att den största anledningen är för att de har chai latte där.
Men först en skoldag att genomlida..!
<3plarsen

Hello wonderful people!

Jag är allmänt stressad just nu så ja vet inte va ja ska ta mig till... Har så mycket att tänka på! Plugg framförallt, sen lite planeringar för sommaren. Jag har lovat mig själv att leva för nuet och ta allt som det kommer och varken tänka framåt eller bakåt och det gör jag också förutom när det gäller plugget, det känns som det måste planeras i förväg... Har en SO uppgift som måste bli klar till på fredag och likaså en teknik uppgift, AAAAAAAAHHH!!

Idag var jag i täby med Ellen som berätta att hon blivit på smällen :) Grattis älskling och grattis till Johan som är pappa till barnet :D

 Nä men nu ska jag ta en kopp kaffe och fortsätta med plugg, bläää kommer få sitta uppe all night loooong!

//cattis

hihi

Jag är starkare än min pojkvän. han har små chicken (legs) svaga ben :) hihihi

Alltid samma problem..

Hejhej!
Nu sitter jag hemma hos min pappa och försöker köpa en parfym från nätet men den verkar inte gilla mitt kort. Samma problem som jag har på nelly.se. Jag måste verkligen fixa till det där, men jag undrar om man kan ha kortläsare om man är under 18..?
Jag ska börja skriva ner lite saker i en slags önskelista nu, snart blir man ju 16! Efter det ska jag lägga mig i sängen och läsa gossip girl, så det här blir det sista ni hör av mig idag.
<3plarsen

Balklänning och simkort

Min balklänning har kommit nu! Den sitter jätte bra så jag behåller den, min mammas reaktion var att den var väldigt fin modell, men väldigt stark färg. Det är den verkligen, rosa as hell.
Jag ska iväg till simhallen nu och köpa ett kort där tillsammans med min mamma, därefter skjutsar hon mig till tåget så jag kan åka hem till min pappa.
Jag skriver lite senare. love, plarsen


I miss it,

Saker man hittar i garderoben avslöjar vad jag gillade väldigt mycket förut.


/p

Be proud of yourself!

Man hittar mycket roliga saker i garderoben när man städar. Bland annat en tidning jag gjorde i skolan för ett år sen, det var en mode tidning och jag fick mvg på den. Jag är fortfarande väldigt nöjd och stolt över den.


Nu ska jag fortsätta städa, pusspuss plarsen


garderobs-städning next

Nu har jag gjort klart två skol uppgifter, jag borde egentligen fortsätta och plugga. Men jag orkar inte, fast jag vet inte vad jag hellre vill göra.
Borde verkligen ta tag i min garderob, det ligger så mycket saker där så det inte är klokt!
Jag har så mycket gammla saker där som jag egentligen bara kan slänga, men det är så jobbigt att börja. Men det får väl bli idag jag tar tag i det helt enkelt.

Så önska mig lycka till, //plarsen

studiedag

Godmorgon!
Idag har jag studiedag, vilket är väldigt skönt att slippa skolan en dag. Fast jag måste plugga ändå, vilket är mindre roligt...
Hade planerat att simma idag, men jag fick aldrig pengar av min mamma så då kan jag inte göra det. Så då blir det väl bara plugg då.

Jag och Cicci med våra it-bags.
<3plarsen

goodbye helg

Igår mötte jag och Adam upp lite folk vid en skola och spelade basket. Jag var väl inte bäst kan jag avslöja.
Sen drog jag, adam, camilla och pontus hem till mig och satt och snackade om blommor, bin, förhållanden och vänner. Jag åt alldeles för mycket choklad, men jag skyller på att jag har mens.
Idag träffade jag och adam de andra två mupparna vi tillbringat gårdagskvällen med enda tills jag åkte hem till Cicci där vi kollade på film och hade det mys.

Nu ska jag försöka städa rummet lite och sen lägga mig tidigt.
<3plarsen


Längtar till sommaren

Nån mer än jag som verkligen vill ha sommar nu?


Skärgården förra sommarn




//cattis

When love takes over

Heej, sista falun nånsin gick väldigt fort, alldeles för fort. Hela veckan försvann i en feberdimma och väldigt mkt gråt och gnäll och halsont och väldigt lite sömn. Det var inte så roligt att jag blev sjuk sista falun, men det var ändå falun och ja hade min fiskmamma me mig så ja klarade mig, taack sötaste plarsen :) När jag kom hem och fick lite starkare värktabletter kändes allt mkt bättre och nu är jag nästan helt frisk.

Hela helgen har jag bara tagit det lugnt med min pojkvän, och idag ska vi på släktträff i solna. Ikväll ska kanske ja och plarsen ha lite filmkväll med "a walk to remember".

puss<3



red nails to the people

Jag har mens.
Det leder till att mitt humör är väldigt dåligt och att jag börjar bråka med de jag älskar mest. Det är väldigt konstigt egentligen, att något naturligt gör så att man förstör allt för sig. Jag är en normalt ganska lugn person, men idag när mina favorit-chanel-örhängen gick sönder så kastade jag dem i marken och jag var sur i en timme. Sen när min mamma pratade med mig blev jag ännu surare.
Mens är en onödig sak, iallfall när de kommer till hur man förändras som person.

Om en stund ska jag med Adam till torp och träffa pontus och camilla. Vi ska hitta på roliga saker ikväll och umgås.
xoxo, plarsen

Aldrig nöjd

Den här låten stämmer så jävla bra in på mig, tror även många andra tjejer också! Veronica Maggio med låten Aldrig Nöjd.

Aldrig nöjd, aldrig nöjd
Mm...

Usch, hur kunde jag dejta det där?
Att jag trodde det skulle fungera
Det började bra, men sen efter nån dag
Försvann all hans charm och han blekna
Det var inte den första i år
och definitivt inte sista
Det brukar bubbla från start
Med spännande prat
Romantiska möten med kyssar

Men sen tröttna jag direkt
Vilken äcklig andedräkt
Hans irriterande tics
Han är royalist
Jag förtjänar faktiskt något bättre
Jag lovar, jag kan fixa vem jag vill

Aldrig nöjd, jag blir aldrig nöjd
För lång eller kort eller smal eller bred
Jag vill hitta rätt men jag ser bara fel
Aldrig nöjd, jag blir aldrig nöjd
Ingen kan vara perfekt, det kan jag förstå
Men herregud, jag kan få bättre än så

Jag har verkligen provat med allt
Jag har träffat, för fan, hela världen
Från Paris till Shangai, slitna jeans och kavaj
Jag har till och med surfat på nätet
Men jag blir aldrig nöjd, nej, jag stör mig på allt
Han skriver så fult och han sjunger så falskt
Vilken läskig mustasch, alldeles för lat
Var är hans sinne för humor?

Nej, jag hittar ingenting
Ingen groda som blir min prins
Bara genomsnittsskräp, inte tillräckligt tät
Varför ska jag nöja mig med nåt mindre,
när jag vet jag kan fixa vem jag vill?

//cattis

a difficult choice

Jag tror att jag har bestämt mig nu, men jag vet fortfarande inte. Jag pratar om vilken skola jag ska gå i. Jag orkar egentligen inte tänka, men jag har bara två dagar på mig. Så jag blir tvungen att tänka. Fan.
Nu ska jag packa upp min väska och sen hitta på något annat roligt.


<3plarsen


I'm almost in love!

Igår var jag på söder med ullis och kvällen börjde med att vi "förade" hos världens jobbigaste snobbigaste äckel! Varje sak som jag och ullis pratade om i hans lägenhet var han tvungen att säga priset på och sedan satt han och sa att han hatar att skryta... hmmm... jag får inte ihop de där i huvet riktigt! Sen följde han oss hela kvällen och sitter och tjatar om att han inte vill sova ensam så han vill följa med nån av oss hem och han tjatar hela tiden om att han inte alls ska försöka nåt utan han vill bara sova på soffan ... hmmm.... sen hade han flickvän också... hmmm.....? så ja och ullis sa att vi skulle åka hem men gick runt hörnet och vänta tills han stack och vi gick och satte oss igen. mötte upp ett killgäng och ja svär att en av dom var skådisen Robert Hoffmans tvillingbror!! Så jävla lika ! Och eftersom Robert Hoffman är enligt mig en av dom snyggaste killarna i världen så var det svårt att slita blicken från kopian, haha ;D Han var dessutom riktigt trevlig och den enda nyktra av dom.


Snyggiiiing!

Gårdagen slutade lite sjukt men ja orkar inte skriva allt... men den var ändå bra!

pussar//cattis


When I sit top of the world

Hej!
Igår kväll var jag med Adam och kollade lite på hockeyn och tog det lugnt bara.
Idag så började vi dagen med att ut och springa (i mitt fall gå och gnälla) och sen åkte jag och min mamma in till stan för att kolla på en skola och fika på espresso house. När vi fikade så blev min mamma jätte taggad på att jag skulle gå på en skola i stan, "det är ju där allt händer" var hennes favorit mening verkade det som eftersom att hon sa det x-antal gånger.


Nu ska jag bara göra vad som faller mig in. <3plarsen


hemma från falun...

Nu är vi hemma från falun och det är minst sagt sorgligt... Det var sista gången vi var där och kommer aldrig emr komma tillbaka, iaf inte på samma sätt. men jag har bestämt att jag ska komma och hälsa på Pelle och matpersonalen inom snarast tid! så nu är jag ganska deperimerad, det har varit mycket tårar idag kan ja tala om.

Ikväll blir det en tripp till söder! Vet ej vad som kommer hända men det är en upplevelse i sig :)

Ha de bra allesammans! pusspuss//cattis

@ falun

Skriva i bloggen varje dag, tja att jag trodde på det seriöst. Jaja, visserligen några dagar senare men inlägget kommer iallafall.
Vi har haft det väldigt bra, förutom att Cicci har blivit sjuk. Men eftersom att hon hade med sin fiskmamma (jag) så klarar hon sig bra med lite glass och is ibland.
Imorgon åker vi hem, och lämnar Falun och Pelle och everyting here. *Cutcut*

pusspuss, plarsen


Time to go

Nu åker jag, det blir inte alls lika mycket inlägg när jag är i Falun. Men ett om dagen ska jag nog klara av ;)

Ha det så jätte bra, //plarsen

veckorevyn = kärlek

Hallo!
Jag har lämnat in min moppe på lagning och packat klart nu. Allting är klart förutom bilden, men den orkar jag inte göra mer så nu ska jag lägga mig i min soffa dricka något gott, äta lite och läsa veckorevyn. Vila upp sig inför falun-veckan liksom!
<3plarsen

Soon I will be there

Nu har jag ätit lunch och fixat en del av sakerna jag ska fixa. Min far kommer förbi och ska köra min moppe till repration igen och hämta min väska.
Jag har packat till falun sjukt många gånger, men jag kan inte komma på vad jag ska ha med mig den här gången. Det känns så lite det jag har packat hittils. Jag brukar kunna packa hur mycket som helst, vad har hänt?!

Nu måste jag fortsätta, puss på er, plarsen

090504

Godmorgon!
Nu sitter mina små vänner på bussen upp till Falun, men inte jag. Jag ska på ett öppet hus senare idag och sen ska jag ta tåget dit. Lite bekvämare om jag ska vara ärlig.

Dagens "att-göra-lista"

- Städa kaninens bur. Klar
Städa akvariet. Klar
- Packa till Falun.
- Beställa lite saker från Nelly.se.
- Göra klart SO arbetet. Klar
- Göra bild uppgiften.

<3plarsen

.

It can be very difficult to say goodbye.


everytime you leave I miss you


<3

Will I need a bikini?

Jag håller på att packa till falun samtidigt som jag kollar lite på one tree hill. Simon åkte hem för en stund sen, vi bara vart hemma och kollat på film och segat idag. Nu har ja massa grejer ja måste göra, packa, laga maten till falun och kolla på nya gossip girl avsnittet :)

puss<3

taco night

Hejhej!
Jag är fortfarande hemma hos Adam och vi ska strax börja laga tacos som vi ska äta med adams syster och hennes pojkvän. Idag har vi bara kollat på tv och myst, jag åker ju iväg imorgon och vi träffas inte på flera dagar vilket är rätt jobbigt.
Jag hoppas att ni får en bra kväll, jag skriver innan jag lägger mig ikväll.

love, plarsen

@ my boyfriend

Jag är hemma hos min pojkvän och han lagar mat till oss. Fast jag vill inte ha mat, jag vill ha naturgodis, men det säger jag inte till honom. Mohahahaha!
Jag väntar för fullt på ett mejl från nelly.se för det har blivit något fel så jag kan inte beställa lite saker jag hade tänkt köpa därifrån. Wierd...

Nu ska jag hjälpa honom laga mat. <3plarsen

My immortal

Heej, just nu sitter jag och försöker få simon att hjälpa mig att förstå målen till slöjden, de går lite sådär ;P. Igår blev det hemmakväll med film och robinson. Simon kom hit vid fem och sen sov han här. :) Senare idag ska jag hem till plarsen så ska vi laga maten till falun. Och imorn åker vi upp till falun :D
puss<3


BTW, simon hämtade vatten till mig!!!


My shoes

Hejsan hoppsan!! Hoppas alla mår bra o haft en bra helg! Nu ligger jag i sängen o tittar på mtv och bara degar lite. Ligger och funderar på allt jag behöver få gjort idag innan jag åker till falun imorn. usch så mycket att göra!
Min helg har varit skitbra och lite udda men ja gillare! Gillar mitt nya jag. Träffat en kille som påminner om de flesta killar ja mött, desperata och allmänt knäppa... ja hade värsta bilden av han.. spelar i ett grymt band, hett! spelar hockey, hett! men men... man ska inte tro på sina fördommar alltid.

Jag vill stanna i Stockholm och sooooooooola!!!! inte upp till falun o frysa ijäl! :( jajja här får ni en sån gryymt skön låt som ja lyssnat på hela helgen, med sveriges grymmaste band! :D


Hoffmaestro & chraa - My shoes

//cattis

Everything is just a "I don't know"

Fixade naglar och nyfärgat hår. Hey, everything is perfect. Right?
Jag känner bara för att se A walk to remember och sen Dagboken. Någonting att gråta till iallafall, jag behöver det.

I'm so worried that everything has changed now.

/p

It's going to be alright, I hope.

Fikat är avklarat, fast det blev mat istället när Frida fick veta att jag inte hade ätit sen igår kväll. Så det blev pizza på Golden West och sen köpte jag lite saker på Kicks. Sen hälsade jag på Jörgen en stund och hoppade studsmatta med massa små barn.

Nu, fixa naglarna!
<3plarsen


Why don't you answer when I call?

Nu ska jag strax ner till centrum för att fika med Frida och Mimmi, eftersom att jag har sönderslagna ben så kan jag inte gå med bara nylonstrumpbyxor. Fan. Så det blir tjocka svarta tights, vilket inte är så skönt i den här värmen.
Hoppas ni ligger ute i solen allihopa, eller är med underbara vänner. Det ska man göra såna här dagar!

<3plarsen

090502

Jag ska nog ut och lägga mig i solen en stund, mamma frågade precis om jag ville göra henne sällskap. Lite senare blir det kanske fika med Mimmi och Frida, om nu Frida kan det vill säga.
Jag måste också fixa om mina naglar idag, och kanske färga håret. We will see what happens.

love, plarsen

trött,trött,trött

Heej, vaknade precis och ja känner mig nästan lika död idag som igår. Jag håller på att bli sjuk, och min hals gör lite ont, annars är allt bra me mig :) Ikväll ska ja och simon kanske på bio, det beror på hur pigg jag är. Annars hyr vi  bara en film, vilket låter väldigt lockande för ja orkar inte ens ta mig upp ur sängen just nu.

puss<3

When the bed is cold and alone

Godmorgon!
 Det klockrenaste igår var att efter Humorgalan så började filmen X-men. Jag och Cicci asgarvade varje gång de sa "mutation". Jag tror att Frida tröttnade lite på oss till slut.
Jag gick och la mig vid 12 och vaknade för en kvart sen. Jag är så ovan med att sova ensam, det är både läskigt eftersom att jag är mörkrädd och tror att massa the ring barn kommer ligga bredvid mig eller stå bredvid sängen, plus att jag är rädd för boogeyman så  jag är rädd för min garderob och säng. Men det är också väldigt skönt, man får breda ut sig så mycket man vill och vakna av sig själv. Lovely!

<3plarsen

Humorgalan

Hello!
Jag är hemma hos mig med Cicci och Frida, vi kollar på Humorgalan. Jag har äntligen lyckas bli en människa igen, men det är ändå väldigt skönt att sitta hemma och slappa bara.
Jag skriver kanske innan jag lägger mig, det blir nog inte så sent.

pusspuss, plarsen


Please, just try to understand me.

Hejhej!
Nu efter att få sova, duscha och äta ben and jerry och väldigt mycket mer mår jag bättre. Jag har varit sjukt seg idag, men kvällen var toppen ändå! Dock lite för blåslagna ben, och plåster på ett sår och även ett där Cicci trodde jag blödde men det var bara mitt gamla ärr. Jaja tack ändå Cicci!
Jag tänker jätte mycket på engelska, för jag har sett flera avsnitt av the hills idag. Jag är förvånad att hela inlägget inte är på engelska!

Time to eat, <3plarsen


To pretend

Jag förstår nu vad cicci och erica hade för sig igår när jag läste ciccis inlägg ;) Trots att ja drack är jag glad att jag mår bra idag! :)

Sa precis hejdå till pappsen och jag tycker det är  jobbigt att han åker, det är iof bara två veckor men jag älskar min pappa och kommer sakna han jättemycket! Hoppas han får det bra iallafall!

Hittade en älska-livet låt typ, super skön melodi och text!




//cattis

It´s a mutation

Jag är så sjukt trött och jag känner mig halvt död, men igår va de iaf sjukt roligt. Men idag är de inte lika roligt, ja ligger och tänker på all onyttig mat ja vill vräka i mig just nu, och så vill ja verkligen sova. Ska nog göra de nu :)
puss<3

the day after

Hello hello.. Hoppas inte alla e för bakis nu dagen efter valborg! Jag hade iaf jättetrevligt :)
Startade hos Ellinor och var där typ hela kvällen och hade fun fun! Sen när vi bestämde oss för att dra där ifrån så blev det lite förvirrat och av nån konstig anledning splittrades alla.. Jag och Naomi skulle till vaxholm för att träffa lite grabbar men hade inte planerat så bra så när vi kom till roslags näsby och kollade sista tåget hem så upptäckte vi att vi kunde typ ta bussen till vaxholm och sen typ en minut efter åka hem igen för tåget skulle åka hem till lantis Österskär en timme efter... Så vi bestämde oss för att skita i det hela och vända tillbaka hem på en gång. Sen hittade jag inte ellen o comp. när ja va i österskär så ja gick hem. (nu fick ja precis ett sms från Naomi att vi ska dit ikväll igen, haha :P ) Japp, det var min kväll det! Vi gick aldrig till en brasa så det kändes inte så valborg. Men det var ändå jätte kul.

Idag åker min pappa till sydafrika på jaktresa.. Han är jägare för er som inte vet det. Så han ska åka dit för att jaga antiloper, såå jävla coolt! Jag vill också till afrika! Det är en av mina största drömmar att åka dit verkligen.. jag är en riktig äventyrare så afrika skulle passa mig perfekt! Men jag är samtidigt lite paranoid och orolig för pappsen, hoppas inget lejon äter upp honom bara.. peppar peppar! Det 'är så typiskt mig att va sån där.. ja e alltid jätteorolig för andra människor men när det gäller mig själv så  kan jag våga riskera massor . Aja hoppas han får en sju helvettes häftig resa! :D

Och sen äre falun - time på måndag.. ska försöka klistra på ett leende på läpparna för det ;)Nämen det är sista gången nu så jag ska försöka njuta så mycket ja kan av den tiden vi är där!

Nu är det soool time! (vet inte vad som hände men hela texten blev kursiv och ja får inte tillbaka det :O )

//cattis

RSS 2.0