Valborg!

Hallå allihopa! Ni har inte hört så mycket av mig de senaste dagarna men jag har bara varit väldigt upptagen .. Idag är det iaf Valborg och det är väll alltid lite extra kul! Jag vet dock inte varför man firar första maj.. nån som vet? Kanske är det för att inviga våren? nåt sånt är det iaf :)

Jag ska först äta middag med mina föräldrars gäster sedan ska jag ut och träffa massa människor och gå till nån brasa och sen tror jag att vi drar till ett berg där vi grillar och har det trevligt!

Jag satte upp mitt rastaman-huvud av trä upp på väggen idag, köpte den i Jamaica i vintras.. den e riktigt cool och den piffar upp rummet lite extra! Här får ni bild! Ursäkta min dåliga mobilkamera!

 
Nu håller jag på och fixar mig inför kvällen, sminkad och bloggar i min victoria secret rock :)

 


Ha en trevlig valborg! //cattis

up early in the morning

Godmorgon!
Det är lite sjukt att jag vaknade 7 idag, men har man en pojkvän som ska upp tidigt till skolan så har man.
Nu ska jag kolla på ett the hills avsnitt, duscha och fixa mig till 10. Då ska jag iväg och jobba lite.
<3plarsen

The way I like it

Nu är jag hemma från fotbollspelandet, det var rätt roligt och jag och Camilla satt och pratade mest.
Imorgon ska jag upp i hyfsad tid då jag ska på förmiddagen tvätta fönster så jag får pengar, och efter det åka och sätta in pengarna på min bankkonto så jag kan slänga iväg en beställning på ett par shorts, klänning och ett armband. Vad jag köper kläder från internet nu! Men jag mår så bra av det, så why not?

Nu ska jag lägga mig och sova med Adam, godnatt, plarsen


Äntligen, balklänningen beställd!

Nu har jag beställt min balklänning, det känns så skönt att ha det gjort. Varit så rädd att den skulle bli utsåld. Det bästa av allt var att medan jag var inne på hemsidan så sänktes priset från 605 kr till 484 kr!! Det är visserligen bara 120 kr ungefär, men för mig som inte har så mycket pengar eftersom att de försvinner några dagar efter att barnbidraget kommit in är det väldigt bra!
Lipsy Exclusive To ASOS Bandeau Drape Front Dress
<3plarsen

So, here it comes.

Nu är skolan slut för några dagar framåt. Det känns så skönt!
Ikväll ska jag iväg och träffa massa kompisar och kolla när de spelar fotboll. Kanske jag ska chocka dem alla och själv spela? Det kommer nog bli roligt och jag är förmodligen borta ett bra tag.
Men innan dess ska jag skicka iväg ett arbete till min lärare, läsa veckorevyn och beställa min balklänning.

love, plarsen


bland rädisor och purjolökar

Nu sitter jag hemma och dricker juice och äter naturgodis. Jag känner mig nyttig, för det är iallfall nyttigare än vanligt godis och läsk. Jag ska duscha alldeles strax, sen fixa mina naglar och kolla på the hills. That's sound great.
Efter mycket prat med cicci om smått sexuella saker, storlekar och mutationer började vi laga mat. Det blev både gott och gick väldigt bra. Förutom det att jag hällde ut massa kyckling som var sjukt varmt på min hand så jag fick brännsår. Alltid är det någon av oss som gör illa oss när vi är med simonar. Why?

Nu ska jag sätta mina planer i verk, <3plarsen

peace, love and hope

Det blev ingen promenad imorse, precis som jag gissade på. Adam väckte mig inte ens för att fråga, han tyckte att jag såg för trött ut. Det var ganska gulligt, kan man se trött ut när man sover?
Jag sitter i skolan nu, det är väldigt segt. Det är ju tisdag, vi har inga lektioner så då blir det lätt att man inte gör något alls. Men jag måste plugga, det gäller bara att jag kommer igång med det.
I eftermiddag ska jag hem till Cicci och vi ska laga vår tredje hemkunskapsrätt. Man kan ju hoppas att det kommer gå bättre än senast ;)
<3plarsen

When you cry I look away

Nu sitter jag hemma hos min pojkvän efter ett snabbt stopp hemma. Jag ska sova här inatt, och jag kom på en galen idé om att vi skulle ut och gå imorgon bitti. Dock tog adam den idén seriöst. Vilket inte var bra alls, men jag vet att kommer sluta med att vi skiter i det och sover en timme till istället.
Nu måste jag gå igenom musiken en sista gång, sen ska jag krypa i sängs till min pojkvän som ligger och sjunger på "thinking of you" med katy perry samtidigt som jag spelar den på datorn. Jag ska inte säga vem som sjunger bäst, för jag vet att någon kommer bli sårad (a)

pusspuss, plarsen

Can't forget to breathe slow

Heej, jag är äntligen klar med min No!!! mys, nu har ja bara 5 miljoner andra grejer att göra, men de hinner jag nog...  Jag har massa att göra i skolan, och massa annat att göra, så nu måste ja göra allt de där ja verkligen måste göra, och ja ska verkligen göra de nu och inte bryta ihop ist.


Ja och mimmi, sötaste ever, hihi <3

puss<3

I touched it and I was burned

Jag pluggar musik för jag har prov imorgon med älsklings-johan. Då måste man ju göra bra ifrån sig liksom!
Sen ska jag vidare in till stan för att gå på en "prova-på-kväll" på jensen norra. Där ska jag möta upp mimmzan, då får vi se vad hon har på sig med tanke på alla hennes klädproblem idag. Kanske ingenting, maybe baby.

Nu ska jag plugga vidare och lyssna på fin musik, puss på er<3

One year can be a long time.

Ett år.. Ett år kan vara en lång tid, men också en väldigt kort tid.
Det här året är det mest händelserika i mitt liv. Det har varit både det jobbigaste men också det roligaste. Jag har upplevt väldigt mycket saker och jag har förändrats till en nästan helt annan person. Jag har älskat, och hatat.
Jag har träffat så mycket nya människor, och jag har träffat en väldigt speciell person. En som jag har så roligt med, som förstår mig och jag vågar berätta allt för. En person som jag känt länge, men inte riktigt lärt känna på riktigt.
Jag har haft väldigt jobbigt och hatat livet. Men då har det funnits vissa personer som har stått där och tagit emot mig när jag fallit. Personer jag inte skulle klara mig utan.
Jag har aldrig gråtit så mycket som det här året, och fått höra saker som kommer stanna för livet förmodligen. Blivit sårad så in i helvete, men jag har klarat mig. Det gör man alltid när man har underbara vänner.
Jag har skrattat och haft det sjukt roligt det här året. Jag har haft träningsvärk i magen och kinderna för att jag har skrattat så mycket.
Även fast det har hänt så mycket negativt skulle jag inte vilja radera det, för jag har ändå lärt mig mycket.
Men det jag vill ha sagt med det här är att det är mina vänner som har gjort det här året till en av de bästa, och tacka de som har funnits där när de har behövts. 
Det finns tre människor som har gjort det här året till hur de blev. Tack, jag älskar er.

Gröna Lund, helt insane!

Vid 6 idag kom vi hem efter en väldigt rolig dag på Gröna Lund. Som den lilla pussy jag är så kollade jag mest på när Frida och Adam åkte massa läskiga saker, medan jag åkte bläckfisken med min bror och hans flickvän.
Den nya attraktionen Insane invigdes ju idag på premiären och det var en himla massa kändisar som gick inviga den. Den verkade helt sjuk och kön var också helt sjuk lång.

När vi kom hem så vilade vi ett tag sen drog vi och träffade lite kompisar och spelade basket med dem.
Nu ska jag och Adam sova, det blir tidigt ikväll. Men efter en heldag på grönan blir man väldigt trött!
pusspuss, plarsen

Bobban

Sitter och lyssnar på reggae och tänker på framtiden.. Jepp ja känner mig lite hippie idag! Nej men ja e på jättebra humör och det känns knappt som att ajg saknar något här i livet, ja känner mig typ complete! Lyssnat på Bob Marley hela dan och ni som inte vet det så äääälskar jag honom! Han känns typ som en gud för mig. Han va så jäkla chill. När jag var i Jamaica besökte vi hans hus och grav och det känns så jävla coolt!

Kommer aldrig tröttna på hans musik!



Bob Marley - Coming in from the cold

Peace! //cattis

Love the sun!

Hallå där allhopa! Visst är det underbart väder i Stockholm?! Helt unbelievable! Så nu sitter jag ute i solen och steker, super härligt :)

Gårdagskvällen va super nice. Var ju i dyvik med ellen, jessica, johan, hampus och pontus. Först satt vi ute i solnedgången med filtar,lyssnade på reggae, åt och drack och snacka. riktigt mysigt. Sen var det movietime och vi såg en riktigt ful film, Spy Hard hette den .. men ja satt och garva hela tiden för skämten var så sjuka och knäppa... haha men kul vare :P sen blev alla skitsega verkligen och typ bestämde oss för att gå och lägga oss men så blev inte fallet. Alla blev typ istället övertrötta och flummiga och vissa bångade så det spårade litre grann i slutet.. Jag skapade en barbara till johan, barbaran var ett gosedjur som var en flamingo som man kunde vrida och vända på så man kunde köra vilken ställning man ville. Ja ni hör, alla var ganska flummiga :P

Idag ska jag tjata på ellen att vi ska ut dit ikväll igen, för ja känner inte för nån riktig partyhelg den här helgen.. I like it chill!

smack!//cattis

Will you stay with me?



Kände för att va hippie idag igen...
Nu ska jag iväg på en ego boost, skönhets mässa <3
puss

Gröna Lund

Godmorgon!
Om en timme ska jag iväg med Frida och Adam till Gröna Lund, det är premiär dag idag och vi har fått biljetter av Jörgen så vi får komma in lite tidigare. Det gäller att ha rätt kontakter (a)
Nu ska jag och Cicci äta frukost sen ska jag hämta Adam och komma hit med honom.
pusspuss, plarsen

btw hälsar cicci:
du är en fet bajskrov!!!!!!!

Home from the party

Nu är jag och Cecilia hemma igen efter en kväll som kommer vara censurerad 4ever. Men bli inte oroliga, vi var bara oss själva, därav blir den censurerad.
Men några söta bilder måste jag bjuda på, de är för söta för att aldrig bli visade ;)

godnatt, plarsen

I love you, but do you know the real me?

Jag är så taggad på party ikväll, så bäst för mig och Cicci att vi hittar något också ;) Jag har fixat mig i några timmar nu och sen lekt modell, sånt tycker jag är roligt.
Jag har lyssnat på bra musik som gör en glad och pigg, så jag är rätt speedad nu.

Ha en riktigt rolig kväll nu folk, love, plarsen

And I liked it

Förmodligen kommer ingen vettig människa att förstå det här. Och tur är väl det ;)
Jag må låta som en riktig mupp, och videon är på sne, men fan vad den är värd att se på!

<3plarsen

In school

Fredag, skönt eller hur? Jag och Cicci ska ju träffa lite folk ikväll, och vara allmänt spårade. Oss själva alltså.
Vi såg en film i skolan idag som hette Hotell Rwanda, jag förstod den knappt för att det var bara engelskt tal. Det blev inte bättre heller när några bredvid sitter och pratar och garvar.

Nu måste jag göra mig förtjänt av helgen som snart kommer och plugga på lite.
pusspuss, plarsen


I made it!!

Yeeess!!! Jag gjorde båtförarbevis-prov för typ två timmar sen och ja klara det!! Nu blire båtkörning i sommar så det smäller om det ! Mohahaha alla som ska ut me båten i sommar, se upp! När cattis är i farten, ja då är det ingen lek ;D
Vi hade nationella prov i matte idag också (usch två prov på raken e ingen höjdare) och det gick lite sämre känns det som.. Jag som satsar högt blev jättearg på mig själv och det idiotiska provet som man knappt förstod vad uppgiften handlade om!! Jag har i fel tid i månaden nu cokså så ja blev extra känslosam så jag bröt ihop efteråt, gick in på toaletten, ringde mamma och storböla :P men men... jag får nöja mig med G, fan ja blir så sur... jag kan egentligen få MVG om ja vill, det är det som är så irriterande, men ja e bara så jävla lat det är därför!

Aja vad händer i helgen då...? Imorron kväll blir det en tripp ut till dyvik med fabuolus people men ja vet inte riktigt vad som kommer hända där, party or not? Let's see then! Det är kul när kvällar inte är speciellt planerade och sen spårar  ändå! :D

Sen får vi se vad som händer på lördag, ska laga mat då vet jag iaf... men inte heeela kvällen ofc! Får se vad ja hittar på :)

Ha de gött allihopa och sov så sött! pusspuss /cattis

Some know, others do not

För det första vill jag bara säga att jag inte tror att odenplans pojkar kan raka räkor. Jag tror att deras hembiträden eller kockar rakar deras räkor. Men det är bara vad jag tror.
Efter mycket kloka ord från Soffis idag, (är verkligen hon och cicci systrar? :O:O) och mycket diskution om Cicci and someone else så kom vi inte fram till någonting. Förutom möjligen att Soffis inte vet om hon fiser eller inte, medan Cicci har full koll. Eller?
Nu ska jag göra något åt min gnällande/gråtande hund och sen lägga mig. Jag måste vara pigg och fräsch till imorgon, det är ju fredag!
<3plarsen

Hippie time!?

Jag kände att ja va tvungen att köpa ett hippieband, annars skulle inte mitt liv vara helt komplett, inte helt normalt att tänka så kanske. Iaf, så idag köpte jag ett guldigt och ett svart band, och nu mår ja mkt mycket myckt mkt bättre. Ren lycka! Så imorn ska ja va en riktig liten hippie med hippie band i håret och ett peace märke runt handleden, it saved my day. Och imorn ska ja och plarsen ut , vi hoppas på odenplan för där hänger alla som kan raka räkor, nej jag vet inte. Mitt inlägg börjar bli lite virrigt, men ja sitter här och mitt humör skiftar mellan att va sur och att va orolig, de e inte lätt även fast det är rätt!?

Pusss<3



Raka räkor

Jag och Erica använde räkor som redan var rakade, för vi kan inte raka räkor...? Det är inte lätt att prata ibland när man är lite trött. Men vi lyckades iaf laga en helt okej måltid ;) Vi får nog mvg av vår hemkunskaps lärare som gör lite grejer i sömnen.
puss<3

That is just so... Vem är du?

Nu är jag hemma från stan, på hm blev det ett svart stort skärp och tre par trosor. Jag mår så bra när jag shoppar, man blir liksom på nytt född! Och nej, jag mår inte så bra.

Skolan verkade vara väldigt bra, men jag vet inte om jag orkar sitta och åka till Fruängen varje dag och även vissa dagar till Tyresö. Det skulle jag nog helt ärligt inte palla. Så vi får se hur det blir med den skolan.

På vägen hem åt jag middag med min mammas ex som var med mig på öppna huset. Vi har fortfarande väldigt bra kontakt och han känns som en andra pappa liksom. Det blev tacobar och jag pressade mig till det sista att äta så mycket jag kunde. Det är ju så gott!

Nu ska jag börja fixa mig, jag måste lägga mig tidigt. Jag har varit trött i mer än en vecka nu, jag har inte sovit ordentligt på ett bra tag. För mycket att tänka på liksom.
pusspuss, plarsen

I love you??

Idag råkade jag säga till min so lärare att jag älskade honom, så hela dagen mobbade han mig för de. Och sen på eftermiddagen kom min basgrupps handledare (som de heter i ks) fram till mig och sa - Cicci, man kan inte säga vad som helst till sina lärare... Haha, men min so lärare sa att ja fick MVG i so ;) Jag satt igår och tjata om att jag inte kunde säga till folk att jag älskar dom, även fast jag gör det. Men nu kan jag säga att jag älskar min so lärare... Normalt!!??

Nu måste jag plugga plugga plugga!!!
puss<3

in to the town

Jag ska in till stan alldeles strax för att kolla om hm har några fina saker, jag har 10% rabatt där idag så då måste man ju passa på!
Sen efter det ska jag vidare till Fruängen och gå på ett öppet hus där. Så jag är inte hemma fören sent.

puss på er, plarsen


When love is very complicated

Nu är jag hemma hos min pappa igen, och Adam var här ett tag men nu har han åkt. Jag ska direkt i säng, jag behöver min sömn. Gaaah.
Jag och Adam har haft väldigt över seriösa samtal, vilket behövdes lite. Det är mycket att tänka på nu men ändå känner jag mig lättad.. Jag har haft tankar som svävat omkring i mitt huvud under en väldigt lång tid som ville ut, men det gick liksom inte att få ut dem. Men det är bra mellan oss iallafall, även fast det blev en lite annorlunda 7 månaders "firande" ;)


Nu måste jag bums i säng, annars kommer jag vara sjukligt trött imorgon!
<3plarsen

Gosh

Hittade en blogg som en kille i danderyds gymnasium skrivit  (där jag ska börja btw) som också går inriktiningen internatinell ekonomi. Han pratade massa bra om den linjen och sa att alla bra människor går i den klassen :P Han verkar dock vara ett riktigt rikemansbarn och hänger på stureplan varje helg men whatev, de e väll kul ;P Men han skrev en sak som va riktigt töntig: "En naturare som hade på sig en ljusblå tröja till ett par blåa jeans. Alltså tooootaalt missmatchat. Själv hade jag på mig en av mina rosa skjorter, svarta jeans och ett par av mina schyssta skor som jag köpte i lördags." Hahaha! Jag har hört att det är sam:are mot naturare i den där skolan och här är bevis! haha ! Känner på något sätt att jag kommer halka in i den där bratstilen, hehehe... Han sa iaf att Londonresan va ett av de bästa han vart med om och att de va massa party . ;D nemen seriöst ja tror de lutar mot IE, verkar väldigt kul ändå :)

//cattis


Shit, vad ska jag välja?!!??!

Sam ekonomi eller Internationell ekonomi? Sam ekonomi eller Internationell ekonomi? Sam ekonomi eller Internationell ekonomi? Sam ekonomi eller Internationell ekonomi? Sam ekonomi eller Internationell ekonomi?

åååhhhhh ja får typ panik!! Det finns både bra och dåliga saker med linjerna. Internationell ekonomi verkar roligast för där jobbar man mycket med engelska och ser ekonomi och sådant från ett internationellt perspektiv OCH får praktisera i London tre veckor i trean på stora kända företag som Harrods, GANT....m.m skit kul, MEN vill inte läsa matte C! ooh så störande , det är det enda som får mig att tveka.. Sam ekonomi verkar bättre för mig på så sätt för det e inte lika mycket plugg och man får starta eget företag (får man i IE också). gosh hjälp mig någon! Vet att jag har typ två veckor på mig att bestämma men ja vet inte om ja hinner bestämma mig!! Vet att detta inte alls angår er och ni e säkert skit ointresserade men ja har panik som sagt ^^ heelp!!

//cattis

It feels like a very long time ago

Nu är jag hos adam efter en rolig dag i skolan med ganska känslosamma lektioner, men också mycket skratt. Idag firar jag och adam 7 månader så jag åkte hem till honom, vi kanske ska hitta på något senare. Just nu är jag bara sugen på choklad.
Jag skriver lite senare. <3plarsen

They will never hurt you

Jag kan hålla med Cicci när hon pratar om sina älskade jeans (vilka var sjukt snygga, varför har inte jag några trashade jeans? :O), kläder, skor eller väskor sviker en aldrig. Så guess why vi har så många av dem? Den människan som sa att man inte kunde köpa lycka för pengar hade nog inte upptäckt kläderna, skorna och väskorna. Eller i mitt fall allt man kan köpa. Jag blir liksom lycklig av att gå in på apoteket och köpa saker.

<3plarsen

Ytligt?

Känns som att alla blev väldigt djupa idag, så bara för att va lite cicci tänkte ja försöka lätta upp stämmningen lite, hur man nu kan lyckas me de i en blogg. Idag fick ja iaf mina efterlängtade trash jeansleggings. Lycka! Ytligt? kanske lite, men ja uppskattar ju ändå småsaker och blir väldigt lätt lycklig, right!

Jag älskar dom litegrann, om ja ska va helt ärlig. <3

Ja mår inte så bra, ja älskar ett par jeans, men jag kan inte berätta för någon hur mkt han betyder för mig... Fast iofs dom där jeansen kan inte såra mig och dom kan inte lämna mig... Ja vet ja e störd ;P
Måste fortsätta plugga me min engelska nu, puss<3
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Jeansen kmr ifrån Rococo i åkersberga (ofcourse :P)

Uppskatta det du har

Jag satt och funderade i min ensamhet påvägen hem idag från skolan och kom verkligen fram till något. Man måste uppskatta det man har. Så länge man inte bor i ett svältande land eller har andra riktigt allvarliga problem så ska man vara glad för det man har. Jag har många underbara vänner, har en underbar familj som bryr sig om mig och gör nästan allt för mig. Jag känner inte att jag uppskattar mina föräldrar som jag borde... Min mamma och jag har aldrig riktigt kommit bra överrens. Jag mår så dåligt varje gång jag tänker på när jag någon gång sårat henne och gjort henne ledsen. Hon gör allt för mig verkligen och alla gånger jag tycker hon är för tjatig eller så, så ska jag alltid tänka på att hon gör det endast för att hon bryr sig om mig. oj, gud vad jag är djup och öppen just nu men jag kände för att skriva av mig.

Tänk på det alla. När ni känner att fan vad jobbig mamma/pappa är just nu, tänk på att det är eran förälder och dom skulle göra allt för att ni ska ha det bra. Samma gäller med vänner, ta dom aldrig för givet, man vet aldrig när det är för sent...

//cattis

I got what I wanted now

Allt känns mycket lättare med en vän vid sin sida, allt är bra igen :)



Men nu måste ja verkligen ta tag i allt skolarbete!
puss <3

skadeglad 4life

Mår man bra ifall man blir skadeglad när man läser vilka program som inte kommer starta hösten 09? Alltså gymnasie program. 
Jag blir så skadeglad för alla skolor som inte får starta de inriktningarna men mest skadeglad blir jag för de som sökte till de programen så de inte får gå där. Jag vill liksom bara garva åt dom rakt upp i fejset, åka till deras skola för att bara stå och peka. Är det normalt alls
Det värsta är nog att jag känner mig mest skadeglad för att ett program jag hade tänkt söka till inte kommer starta. Jag blir skadeglad inte ledsen eller besviken. Fan jag borde skicka mig själv till psykhuset.

<3plarsen

I feel so alive.

Jag känner mig så levande, jag känner mig riktigt lycklig för första gången på en vecka. Sure, det är bara en vecka, men med tanke på hur jag har mått så är det en big deal. Det kommer alltid att finnas vissa små problem, men de blir betydligt mindre när man har en bästa vän vid sin sida. Tack<3

Nu äntligen har jag fått lösenordet till gymnasieintagning, det var bara på jensen norra jag inte kom in. Men det var inte så höga intagningspoäng så det kommer jag absolut kunna höja mig med.
Nu ska jag läsa lite bloggar innan jag ska plugga lite.
<3plarsen


I can't write any word

Jag är trött, saknar min pojkvän och har ångest inför veckan.
allt jag skriver raderar jag till slut, så det får bli ett enkelt, god natt.
<3plarsen

Kalas-time

God morgon! :D
Igår var jag på kalas hos en kompis, det var lite 7 års tema på kalaset. Det serverades korv med bröd, kakor och dinosaurietårta, och efter maten blev det fiskedamm och hela havet stormar. Det var mycket trevligt folk där och Frida som fyllde år fick massa fina presenter. Bland annat love dice som (två tärningar som det står på en olika kroppsdelar och på den andra står det vad man ska göra) då fick någon den geniala idén att vi skulle testa dom direkt. Vilket ledde till att Adam kom fram till mig som var helt ovetande och slickade på mina läppar. Jag trodde att han skulle pussa på mig så jag blev lite chockad.
På kalaset vågade jag också använda mitt nya hippieband, och så hade jag mina älskade gladiatorsandletter. Fast jag var rädd under hela kalaset att Mimmi skulle sno dom eftersom att hon blev lite in löööv.

På kvällen träffade jag tre kompisar och vi sprang omkring i berga och töntade oss. Senare på kvällen hämtade jag min pojkvän så jag slapp sova ensam.
<3plarsen

Not in the mood...

Jag är trött, bakis, tvungen till att plugga...usch jag har inte lust att göra någonting verkligen. Jag orkar knappt röra mig ur sängen och är dränkt i massa plugg och ja vill bara äta fetto mat och indisk mat just nu. Ikväll har jag bestämt att äta indiskt till middag och titta på film med ben&jerrys i handen, vill inte göra något annat. åååh jag tycker att det låter sååå skönt verkligen. Jag vet att det kanske låter tråkigt för er men jag är inte så pigg som ni kanske märker.

Ska ju kanske in till stan med cicci och mimmi o äta middag om jag kan få pengar av mamma eller något. annars vet jag inte.. Känns som att jag bryter mitt löfte hela tiden. Löftet var att spara pengarna jag får till en eventuell resa i sommar. Men jag tänker hela tiden när jag ser något snyggt i affärerna "bara den också, sen köper ja inge mer"... good luck lixom!

Men gårdagen var kul iaf när jag gick ut me Ullis, brände dock 100 spänn på varsin drink till mig o ullis och min välte jag så jag inte kunde dricka den.. sen när ullis bjöd på en annan drink så kunde jag sen inte dricka den av en anledning. Middagen var trevlig, förutom att ja beställde en ceasarsallad och inte tänkte ett jävla skit då jag knappt hade ätit något på hela dan så ni kan ju gissa ifall jag var lättpåverkad resten av kvällen. ooh ångar det! för imorse var jag skakig, illamående och riktigt jävla vrålhungrig! Men kvällen blev ändå jätterolig men lite knäpp på samma gång :P

Nu ska jag käka en massa , men ha det så bra allihopa! //cattis

I can´t let you go...

Godmorron
Ja vaknade halv nio imorse och mådde illa av hunger. Så de va bara att släpa sig upp och laga frukost. Just nu sitter jag och väntar på att allt normalt folk som sover när man ska sova ska vakna, sen tänkte ja åka in till täby och köpa den sötaste bhn som någonsin gjorts. Senare ikväll ska ja på bio me mimmzan, vi ska se 17 again me min love zac efron<3

Nu tänkte ja göra klart mitt so arbete som skulle vart klart igår, men ja kmr nog titta på the hills istället :)
puss sötnosar<3

fire in your eyes

Efter att jag hade gjort klart so uppgiften och skickat in den till min lärare så kom Adam hit. Vi skulle åka och bada med två kompisar men det visade sig att 5 andra små vänner var vid sjön där vi skulle bada. Dock var jag inte så dum i huvudet att jag badade, istället tog jag på mig ett par tunna tygskor som mina fötter i princip dog i.
Nu ska jag sova med min söta pojkvän.
love, plarsen

You were my reason to live

Ikväll måste jag plugga, kul. Jag känner inte alls för att skriva något så det blir kanske mitt sista inlägg för idag.


puss på er, plarsen

090417

Idag lyckades jag somna innan 12, vilket jag inte har gjort på flera dagar. Med tanke på att jag är så beroende av min sömn för att lyckas vara en människa är det väldigt bra att jag har fått sova lite. Det tog liksom slut på den extra energi jag har gått på ett tag nu, speciellt efter att min pojkvän fick för sig för att det var jätte roligt att kittla mina ben igår.

Igår kom jag på bästaste idén ever på en outfit. Jag har en svart vanlig klänning med lite fina knappar på sig som jag gjorde till kjol igår. Vi får se om jag har den på min på en kompis kalas i helgen. We will see..

Jag börjar strax, så ha en bra dag!
pusspuss, plarsen

Jag, en lite för övertrött sak.

Jag kom precis hem från min pojkvän som har smittat ner mig med massa killbaciller. + en hög med sjukbaciller också. 
Jag tycker faktiskt såhär; vem bryr sig när man kan få pussa på sin älskling?!
Jag känner att jag inte har pluggat så mycket jag borde idag, istället har jag attackerat mitt påskägg.
Jag kom också på idag att jag vill ha ett sånt där hippie band runt pannan, just love it.
Jag vet också att jag är så trött att jag inte orkar förflytta mig en halv meter till sängen.

Jag känner också det att alla meningarna började med jag.
Jag är glad över att min svenska lärare inte läser bloggen ( I think :O) för då skulle han sänka mitt betyg för att jag inte kan variera mig.

Jag hoppas att ni får en trevlig kväll och natt.
Jag ska göra mitt bästa för att få det, och misstolka det inte.
Jag säger godnatt nu fastän jag inte kommer lägga mig på ett tag.

Jag säger <3plarsen


tidsfördriv...

Idag åkte ja först hem med bussen och sen gick ja hela vägen från busshållplatsen hem. Men när ja kom hem va städerskorna här så ja fick inte va hemma så då fick ja gå hela vägen tillbaka till busshållplatsen igen och vänta på nästa buss som skulle komma. Sen tog ja en buss som gick runt och vände i skärgårdsstad, och när ja sitter på bussen så ringer min syster och säger att hon va på väg hem. Då orkade ja inte åka ner till centrum igen, så ja hoppade av på samma hållplats ja gått på vid för typ 10 minuter sen. Busschauffören måste ha trott att ja va lite phsyk ;P Där satt ja och åkte runt me bussen liksom.
Puss<3

choklad, chocolate, chocolat & schokolade

Hejhej!
Jag sitter och äter på mitt påsk godis som jag öppnade först idag, och jag upptäckte att det var alkohol i flera av chokladerna. Så jag gick och skällde på min mamma för att hon köpte ut alkohol till mig XD (do I look like I care? not at all)
Idag måste jag verkligen ta tag i so uppgiften, jag har bunkrat upp med min älskade marabou premium och en vanlig marabou mjölk choklad :) Och så klart min påskchoklad och juice som pricket över i:et :D

Till kvällen hoppas jag på att få träffa min pojkvän, jag har inte träffat honom sen i måndags och jag saknar honom jätte mycket.
Time for study, <3plarsen


killar på cyklar

Mitt hjärta har dött... Ja blev så rädd för en kille på cykel idag att mitt hjärta stanna. Jag stod och skrek helt panikslagen och han vände sig inte ens om för att se hur ja mådde! Min största rädsla i livet är numera killar på cyklar, dom går inte att lita på. Mitt hjärta är iaf helt förstört, så nu vet ja inte vad ja ska göra...
puss<3

Sometimes it feels like yesterday, but it's not

Too many words are written, they have not been so many since the last time.

Nu är jag hemma igen från öppet hus i skolan. Jag känner mig.., tom. Men inte av skolan, utan av allt annat.
Mitt humör går som en berg-och-dalbana, ena stunden är allt bra igen och nästa är det ... piss. Men det är väl det som är livet? Livet är inte som Jane Austens böcker. Utan mer som hennes liv.

Jag måste ta en dusch och sen ska jag lägga mig.
<3plarsen

All world are erased so no one can see them

Jag ska strax iväg till tåget för att åka och sitta vara en duktig skolelev som älskar sin skola och rekomenderar den fullt. Bullshit.
Jag orkar inte försöka, och jag orkar egentligen inte åka. Ångest ångest. Men jag är tvungen.

Byebye, plarsen


let me hold you for the last time

Ja har lyckats bränna sönder mitt sminkbord med min plattång, hur kan ja inte ha sett alla brännmärke över hela bordet?? Ajja så alla vet det, nu ska ja äta middag lite snabbt och sen ska ja träffa simon och plarsen innan ja ska till öppna huset i våran skola idag.
puss<3

favourite or not?

If you want to be my favorite you give me Marabou Premium Dark 70%


Nu ska jag skriva om utrotningshotade djur som det sista ämnet på mitt So uppdrag. Det är den roligaste delen av uppdraget, men förmodligen ganska svårt också. Jag måste skriva om djur som kommer vara utdöda och varför och sånt.
Till det skulle jag vilja ha en stor choklad kaka, vilket jag har i mitt kylskåp. Problemet är att det är min pappas och jag redan har ätit upp halva. *Woopsie*

puss på er, plarsen

Cattis is back!

Hello you! det kändes som att jag inte uppdaterat på ganska länge nu så ja kände att de va dags!

Mitt lov har varit underbart skönt och umgåtts med underbara människor och solat i det härliga stockholmsvädret.. aah va mer kan man begära lixom? :) Det är så livet ska vara, no worries lixom ! Haft jävligt mycket plugg dock men det har samtidigt känts skönt att bli klar med arbeten o sådär . Igår var jag på bio och kom hem 1 på natten så ja e skiit trött nu för ja har inte sovit något knappt som ni kanske förstår... så ja ska snart gå och lägga mig. Jag såg Fast and Furious med min bäste vän Ullis, riktigt ball film kan ja säga, trodde den skulle va skit töntig men den va cool och heeeta killar! bl.a. Paul Walker :D:D! asså det e så skönt att köra bio mitt i veckan o sådär, det är lixom som en belöning för att  man kämpat asset av sig i skolan några timmar innan , något ja och Ullis ska införa :) Så, hur ser veckan ut... Den ser ut som vanligt nästan , plugg plugg o ännu lite mer plugg. skit kul eller hur ! Japp nu va jag klar, fick idag lite kommentarer om att jag bara lägger upp musikklipp på bloggen men det e bara fö ratt jag inte har något kul att skriva :P

Men bara för att ja inte hade nåt speciellt att skriva så får ni en jätte fin låt av mig. Det är Måns Zelmerlöw med Hope and Glory, aukustisk, ni måste lyssna! Så underbar


Godnatt Sverige!

//cattis

would it make you happy?

Jag sitter som vanligt och försöker plugga, men hur ska ja veta hur världen ser ut om 50 år?? It´s not even funny...

hon som gillar hägernes tåg

Jag lyckas alltid, alltid hoppa på tåget som bara går till hägernes. Och nu kan ja inte längre öppna tågdörrarna, så ja måste hitta nåt annat sätt att åka på. De kan kanske bli lite jobbigt...

this will be tough, really tough

This may be the last thing that I write for long
Can you hear me smiling when I sing this song
For you and only you?

Maybe we can make it alright

Ja sitter och försöker plugga men ist så läser ja chic och lyssnar på robyns with every heartbeat. Har en so uppgift som måste bli klar men ja har så mkt annat att tänka på just nu så ja orkar inte.
puss<3

You got served

God morgon!
Igår kväll fixade jag mina naglar med mina nya nagellack, det var både sånt där bas lack och topp lack. Jag har aldrig testat det förut så nu får vi se om det håller bättre än bara nagellack :) Jag och Adam kollade också på en film som hette "You got served". Det var en typ step up liknande film och den var ganska så bra.
Idag ska jag träffa Cicci och laga en av rätterna vi ska laga på hemkunskapen. Sen måste jag städa familjens kaniners burar och akvariet.
Men först ska jag mysa med Adam tills han kör ut mig härifrån,
pusspuss, plarsen

home, but I will be there soon againg

Nu har jag varit hemma en liten stund från Adam, där serverades det sjukt god entrecôte med kroketter. Yummie..
Efter middagen satt vi och pratade vid sofforna och vi kom fram till hur jag skulle få pengar till en resa till Egypten. Vi kom fram till att vi skulle ordna massa skandaler om min mamma och sen sälja bilderna till "Hänt Extra". Det kom mycket roliga förslag, bland annat att hon skulle stå och pussa på min pojkvän och sen skriva det till pressen - "Lyxfällan-Elisabeth hemligt förhållande med dotterns pojkvän". Jag tror det skulle sälja så pass bra så att jag kommer iväg till Egypten iallafall!

Om en timme ska jag tillbaka till Adam, jag sover där inatt och det blir bara en lugn kväll. Det är väldigt skönt att få vara ledig yttligare en dag tills skolan börjar igen! Nu ska jag packa lite saker pusspuss, plarsen


Ett snabbt stopp hemma

Nu har jag precis kommit hem från stan, och vilket fint väder vi har :D
Först gick jag och mamma runt och handlade lite saker, sånt där vanligt man behöver. Hårspray, 3 nagellack, dagcreme och så hårfärg. Sen fikade vi på espresso house i värmen och jag fick min älskade chai! Efter det så var vi tvungna att börja åka hemåt eftersom att vi ska på middag ikväll.
Så nu måste jag skynda mig att sminka mig och fixa håret lite innan vi drar iväg igen.

Ha en trevlig eftermiddag och kväll nu så skriver jag lite senare. //plarsen

söndag morgon

Godmorgon :)
Hoppas ni alla sovit gott, det har jag gjort. Strax innan 3 fick jag äntligen hem min älskling hit, efter att ha frysit och nästan somnat på moppen.
Idag ska jag fika med min mor på djurgården och handla de där sakerna jag skulle köpt igår. Sen senare ska jag hem till Adam och vi ska äta middag med våra familjer. Sen får vi se vad som händer ikväll, men jag kommer nog inte kunna skriva så mycket under dagen eftersom att jag är borta en del.

<3plarsen

poker, risk och en skumm film

Nu har jag kommit hem från simon, där satt jag, frida, danne och simon och spelade risk, poker och såg på en film. På pokern gick det inte så bra alls, frida och jag var i ett lag och helt enkelt sög. Risk:en gick det lite bättre i, då var det tjejerna mot killarna. Vi blev härskare över afrika och sydamerika, och jag satt och garvade häcken av mig medan jag ägde dem alla. Mohaha :D När killarna tyckte att vi hade spelat klart (vi låg bäst till alltså ;) ) så kom någon på den usla idén att vi skulle se på "Pans labyrint". Den filmen är så sjukt obehaglig och jag låg i en soffa med filten upp till näsan ;)

Efter att ha sett den äckliga filmen ännu en gång så vill jag inte sova ensam inatt, så jag ska åka och hämta hit min pojkvän så jag slipper sova ensam :D Men jag kommer nog inte skriva en gång till innan jag lägger mig.
Så puss och godnatt på er alla, <3plarsen

glad påsk på er sötisar

hejhej!
Vilket fint väder sverige har :O det har ju varit jätte varmt och en perfekt dag för lite fika ute. Vilket jag och tove tog vara på :)
det blev inget shoppande för mig inte, affärerna stängde så det får bli imorgon istället.
Nu sitter jag och väntar på att Frida ska dyka upp här hemma, och så dagdömmer jag om chai ;) Det enda jag har ätit sen lunch igår är en hallonpaj, jag är inte hungrig helt enkelt. Det enda jag kan tänka mig är en chai, *dreamy, dreamy*.

Nu ska jag hitta på något roligt medan jag väntar på frida, <3plarsen

vårproblem

Hejhej!
Nu ska jag strax sticka till stan, när jag är där måste jag köpa hårfärg också! Eftersom att jag precis kommit hem från varmare länder så har jag ingen aning om hur man ska klä sig nu. Jag har inte många vårjackor precis, och än mindre som jag gillar ;) Så jag ska försöka hitta någon nu eftersom att det börjar bli hög tid för att gå lättare klädd.
Nu ska jag sticka iväg :)
love, plarsen

planerna för idag

God morgon!
Idag ska jag träffa en gammal kompis och fika med henne. Sen får vi se hur planerna blir efter det, men jag vet iallafall att jag behöver handla lite saker. Min älskade dagcreme tog slut i morse så en ny måste inhandlas.
Jag skriver lite senare, men ni får ha det så bra :)

pusspuss <3plarsen

a piece of pictures

Nu är jag hemma från Gran Canaria, jag kan väl sammanfatta det som att det har varit en väldigt lugn och skön vecka. Mycket sol och skönt väder, i like. Men nu är det tillbaka till reality igen, jag ska hålla mig kort nu och så får ni istället se lite bilder vi tog :)


puss puss på er, plarsen

härligt spontant

Fick detta sms för nåra dagar sen:

Nämen titta, en svan...Ja, det är det, en svan...
Nu ska jag sova


Gillar när folk skickar spontana sms om vad dom har för sig och svanar. Det fick iaf mig att skratta ;P

i-lands problemet

Här kmr ett riktigt onödigt inlägg. Men ja tänkte hjälpa cattis me hennes i-land problem. BEHÅLL SKORNA!!! Dom är så långt ifrån horiga man kan komma (nästan), och dom är så sjukt snygga! Och lämnar du tillbaka skorna kmr ja aldrig prata me dig igen!!!

Nu när jag phsykat klart tänkte ja smsa ett annat lite pshyko, ja kom just på att han nog är en ganska bra kille för mig after all ;) 
puss<3

I <3 shoes!

Hey guys!

Jag och Cicci va och shoeshoppade idag och båda vi hitta riktiga skönheter, oh yes! Jag hittade dessa par:


Och nu vet jag inte om jag ska behålla dom länge!! Jag var 100% säker på att ja ville ha dom i affären och även efter.. men efter att jag kommit hem och visat dom för mammsen o pappsen fick ja höra att dom såg billiga ut!! ja ba: vaffaan säger ni?? dom e ju sjukt snygga?! :O men när ja sedan tänkte efter så är dom inte riktigt min stil, eller okej dom e riktigt höga och sexiga (pappa sa horiga), just the way I like it ;) men dom va också dyra, iaf för mig som försöker leva fattigt nu när ja har lovat mig själv att spara alla pengar! oooh hatar sånt här! för ja hittade ett annat par som va riktigt sjukt snygga dom me som säkert är min stil och billigare dessutom... hmm ja vet inte! sen finns det ett annat par på Topshop som e dom snyggaste skorna jag sett i hela mitt liv men dom kostar 1500 så ja vet inte riktigt om man ska satsa eller inte... shit vilket i-landsproblem jag har och säkert jätteintressant för er att veta allt detta men ja kände att ja behövde skriva av mig om det här, det är ju det blogg e till för eller? aja hjälp mig någon!?!?!

ännu en gång, förlåt för den långa ointressanta texten :P

//cattis

I know you will stay with me

Ja säger bara - "gud gjorde ett par skor och resultatet hittade jag på belle shoes i täby centrum".

Hallon kardemumma muffin - It´s heaven in a cupcake ;)

Puss<3

Summertime

Tjenixen på er! Kul att få höra lite av erica och att hon har det bra! vill också vara i ett vaarmt land nu! Ioförsig så har vi haft det hyggligt varmt här i Stockholm dom senaste dagarna men nu verkar det bara gå neråt igen.. :(

En sak är säker, jag längtar som f******n till sommaren nu! vissa saker är bokade och vissa saker ska bokas in. Saker som inte e riktigt klara än är Ibiza resan då ja inte vet än om ja har råd då det visar sig att det är jävligt dyrt där... sen vill jag ju till Hultsfred men ja har ännu inte hittat några att åka med eftersom många av mina kompisar inte föredrar att tälta i lera i flera dar (jag kan förstå det) men fan ja skiter i det, det hör lixom till! :D Men sandhamn på midsommar kommer säkert bli av! Fett NICE de kommer bli! ja är då lyckligt lottad som har ett hus på skärgårdens vackraste och partygladaste ö *skryyyyyter* ;) midsommar och gotland runt är dom bästa helgerna där ute... Stureplansfolket kommer ut till Sandhamn o röjjer skiten ur ön dom tiderna.. haha , visst dom kanske inte aaalltid är så mysiga men såklart kommer annat folk ut dit också :)



soooo nice :)

//cattis

live from gran canaria

Hallo :)
Jag hoppas att ni kommer forsta vad jag skriver nu, eftersom att vissa bokstaver inte finns har.
Nu har nastan hela veckan gatt vilket ar valdigt trakigt, det ar jatte varmt har och super mysigt :) Jag har inte blivit sa brun jag velat men har man svensk hud sa har man ;) Jag langtar inte sa mycket hem, men jag saknar alla sma sotnosar dar hemma.
Jag kopte en jatte snygg chanel vaska for nagon dag sen, visserligen fejk men den var skit snygg anda. :) Jag haller pa att leta efter en planbok eftersom att min inte ar sa hel langre.
Nu ska vi ivag pa en glasbatstur med familjen sa ni far ha det sa bra, vi ses snart :)

pusspuss, plarsen

Veronica Maggio

En svensk artist vi verkligen borde hylla är Veronica Maggio. Hon gör sån sjukt skön och speciell musik och har en otroligt bra röst! Jag brukar inte gilla låtar som är på svenska men hennes låtar är ett stort undantag, dom e riktigt bra och somriga!

här är två av mina favoriter:




Måndagsbarn och Gammal Sång

//cattis

everywhere I see is you

Det verkar som att alla åker bort på påsklovet, ja skulle verkligen vilja åka iväg nånstans där de e sjukt varmt! Nu har ja äntligen fått se en shopaholics bekännelser, ja och mimmi va och såg den i fredags, den va riktigt bra :) De enda ja ville göra efter den filmen va att shoppa, kanske inte normalt, men så vi åkte iaf till stan i lördags och shoppade och fikade ute i solen. Så skönt att äntligen kunna sitta ute utan att dö av kyla!! Idag har jag mest sovit hela dan, känner mig nere. vet inte vrf men ja orkar inte göra nånting just nu, så ikväll ska ja ta de lungt. Känner mig så sjukt stressad nu, även fast de är lov och man inte borde ha så många måsten just nu. Men ja lyckas ändå stressa upp mig..

Hoppas ni haft en bra helg :)
pusss<3

time for sunny-time

God morgon! :D
Det har inte blivit mycket sömn nu inatt eftersom att jag hade lite småsaker att packa, så jag somnade väl 12. Nu är allt packat, förutom tandborste och tandkräm. Jag kan iallafall inte komma på något mer som jag ska ha med mig.
Jag kommer komma hem på lördag nästa vecka, jag vet inte om jag kommer ha någon tillgång till dator så kanske är det här det sista ni hör från mig på ett tag.
Men ni får alla ha det så jätte bra! Jag kommer sakna er, och jag hoppas ni kommer att sakna mig :)

puss på er, ha det bäst<333333 //plarsen

överkänslig

Jag bröt ihop för att ja inte visste hur man får igång tvättmaskinen, inte för att ja bryr mig om jag kan tvätta lr inte, men ja bröt ihop ändå. Jag satt framför tvättmaskinen och va helt förtvivlad när den inte började snurra, så försökte ja stänga av den och så fick ja inte upp luckan. Så ja satt där på golvet och va lessen. Kan man va mer patetisk!!

Annars har min dag vart bra, va i täby och shoppa och fika :)
puss<3


Dancehall!

Nu åker jag in till stan för lite dancehall dancing! sååå taggad!!:D


Left Side ft Sean Paul- Back It Up

//cattis

14 timmar och 15 min

Heej!
Nu är det lov för mig, och det känns så himla bra! Plus att det är väldigt varmt ute och det faktiskt är vår nu!
Jag har lite små saker kvar att packa men det mesta är klart. Jag har nu fått dricka min sista chailatte innan jag åker.
Om 14 timmar och 15 minuter åker jag, 07.05.
Så nu måste jag skriva lite saker jag måste göra innan jag lägger mig ikväll :)

~ Lämna halsduk, skor och örhängen till camilla samt säga hejdå till henne  Klar
~ Rengöra hela min kanins bur
~ Rengöra akvariumet  Klar
~ Fixa alla nya låtar som jag vill ha på min mobil  Klar
~ Ladda båda kamerorna samt lägga in gamla bilder på datorn

Det är allt jag kommer på hittills. Det lär fyllas på under kvällen. Men jag skriver lite senare, måste börja med den listan nu :)
pusspuss, plarsen


Every heartbeat

En grymt bra låt med en grymt bra sångerska! Inte konstigt att det går så bra för henne med hennes härliga unika röst :)


Robyn - Every heartbeat

Idag är det inte min dag

"Hej jag är hon som failar när hon åkter till Täby enbart för att köpa en chai, men när hon kommer dit så stänger butikerna och hon får ingen chai"

Ja jag både failar stort och sen pratar om mig i tredje person. Jag åkte till Täby för att få en sista chai innan jag åker mot varmare länder. Självklart så får alla butiker för sig att de måste stänga precis när jag kommer. Då var det bara att springa till donken och köpa mig en varm choklad innan man skulle rusa till tåget igen. Idag är det inte min dag.

<3plarsen


in my head

-Jag vill verkligen gilla oliver, men asså det går inte. Fast jag älskar verkligen feta ost...

Vad har oliver och feta ost gemensamt??

Beyonce - Halo



Hur många misstag måste man göra innan man lär sig...


To much to tell you

Heej!
Imorgon är det sista skoldagen för mig, det ska bli jätte skönt att få komma bort ett tag och ta det lugnt.
Det hände en del i skolan idag, men jag orkar inte gå igenom allt för det får mig bara på dåligt humör. Vilket jag reda är på men det behövs inte mer då ;)
Jag behöver bara göra en novell analys idag hemma och sen slipper jag plugga mer! Jag är så himla trött och slut i huvudet så jag ska ta det lugnt och läsa min bok som äntligen har blivit intressant :)

puss på er, plarsen

RSS 2.0